Ärendehantering

Vårt fastighetssystem har en komplett ärendehantering med felanmälningar, arbetsordrar och beställningar i en användarvänlig miljö. Liksom allt annat i Pythagoras finns ärendehanteringen inbyggd i en digitala tvilling av er fastighet (och hela beståndet) som gör det visuellt och enkelt för både anmälare och utförare att förklara och hitta rätt.

Felanmälan görs enklast via vår app. Eftersom vi tar inte betalt per licenser kan ni kan låta så många ni vill ha möjlighet att felanmäla. I appen går det att beskriva felet i text, märka ut på ritningen var, märka vilken komponent och om man vill, fota för extra tydlighet. Driftpersonal (extern eller intern) som tar emot arbetsordern kan se allt i appen, hittar snabbt fram och behöver inte åka tillbaka till kontoret mellan jobben för information om nya ärenden.

För förvaltare och fastighetschefer innebär ärendehantering i Pythagoras en tydlig överblick av allt gällande fastigheten. Eftersom vårt fastighetssystem interagerar sömlöst med tillsyn och skötsel, planerat underhåll, SBA rondering och komponentregistret får du en samlad bild, slipper uppdatera på flera ställen och det blir enklare att se samband mellan t.ex. det planerade och det avhjälpande underhållet, så att det kan samordnas och effektiviseras.

Ärendehantering fastighet

En komplett ärendehantering för fastigheter

Vår ärendehantering är komplett med felanmälan, arbetsordrar och beställningar i ett. För förvaltare och fastighetschefer innebär ärendehantering i fastighetssystemet att allt samlas på ett ställe och underlättar överblick och strategiska beslut.

  • Visuellt och enkelt: Ritningen (den digitala tvillingen) gör det enkelt att märka ut och hitta rätt.
  • Trygg kommunikation: Alla parter kan följa status och kommunicera med varandra.
  • All data i fastighetssystemet: För en effektiv förvaltning behövs en samlad bild i fastighetssystemet.

Smidig kommunikation via Mina sidor och app

Mina sidor hjälper till med kommunikationen i ärendehanteringen genom att visa status på pågående ärenden. I appen kan alla parter kommunicera kring ärendet för att lösa det så smidigt som möjligt.

Avtalshantering för hyresgäster i mina sidor
Hyresgäst som hanterar avtal vi Mina Sidor i Pythagoras

Ärendehantering i fastighetssystemet samlar allt på ett ställe

Med en modern, digital och integrerad lösning för ärendehanteringen i fastighetssystemet samlas data in på ett strukturerat sätt. Det gör det enklare att analysera orsaken till återkommande problem, optimera arbetsflöden och förutse underhållsbehov på kort och lång sikt.

Carl Stare

Kontakta oss

Carl Stare

Key Account Manager



Frågor och svar om ärendehantering

Vad innebär ärendehantering i ett fastighetssystem?

Ärendehantering i ett fastighetssystem innebär att alla typer av felanmälningar, serviceärenden och arbetsorder samlas och hanteras digitalt på ett strukturerat sätt. Det skapar överblick, sparar tid och säkerställer att inget faller mellan stolarna.

Vem kan skapa och följa upp ärenden i systemet?

Både interna användare och externa parter, som hyresgäster eller entreprenörer, kan skapa ärenden via anpassade formulär eller portaler. Systemet gör det enkelt att följa status, kommunicera och dokumentera hela ärendets livscykel.

Hur hjälper ärendehantering till att förbättra fastighetsförvaltningen?

Med effektiv ärendehantering får du snabbare handläggning, tydligare ansvarsfördelning och bättre uppföljning. Genom att koppla ärenden till specifika objekt eller platser i fastighetssystemet får du också värdefull statistik och insikter för framtida förbättringar.

Några kunder som använder lösningen idag

Vill du veta mer?

Vi kontaktar dig och berättar mer. Skriv i meddelanderaden om det är något speciellt som intresserar dig.